Ayrıntılı haber
Ekspres Baskı(n) !
TÜBİTAK Türkiye'de bilim ve teknoloji politakasına yön vermesi gereken maalesef özerk olmayan kurumu. Yıllarca iktidarların elinde top misali oynanan, amacından sapmış, hantal bir kuruluş. Herkesin bildiği gibi bu kurumun bir de resmi aylık dergisi var: Bilim ve Teknik. Bilim ve Teknik'in mart 2009 sayısı her zamankinden 6 gün geç çıkıyor. Bunun nedeni ise derginin yayın yönetmeni Dr. Çiğdem Atakuman'ın UNESCO'nun doğumunun 200. yılı nedeniyle 2009'u "Darwin Yılı" ilan etmesi nedeniyle kapak konusu olarak Darwin ve Evrim Teorisini seçmesi ve 16 sayfalık bir yazı hazırlaması. Kapağı gören Tübitak başkan yrd. Prof.Dr. Ömer Cebeci basım aşamasında kapağı ve yazıyı veto ediyor ve kapak aşağıdaki gibi ekspres baskıyla değişiyor.
Bununla da yetinmeyen Prof.Dr. Ömer Cebeci, Dr. Çiğdem Atakuman'ı yayın yönetmenliği görevinden alınıyor. Türkiye'nin bilim politikalarına yön veren insanların bilimin ne olduğundan ne kadar bihaber olduklarını gösteren bir durum. Güncel tabirle: "Sayın Ömer Cebeci, profesör olmuşsun ama biliminsanı olamamışsın".
Ayrıntılı haber
Ayrıntılı haber
Etiketler:
bilim ve teknik,
darwin,
evrim,
sansür,
tübitak
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
2 yorum:
2008'in son aylarında yaşanan dergi kadrosundaki yaprak dökümünün ardından böyle bir olayın yaşanması fazla şaşırtıcı değil malesef. Adında bilim kelimesi geçen bir yayında bırakın sansürü böyle bir konuda sansür uygulanması bilim adına utançtır.
Olayın derinlemesine anlaşılması için tübitak'ın son yıllardaki değişimine bakmak gerek. Evet bu kurum belki de yıllarca yeterli etkinliği sağlayamadı, iktidarların elinde oyuncak oldu ama bu olaydan sonra gerilemenin korkunç boyutlara vardığı görülüyor. AB uyum çalışmaları kapsamında bütçesi artırıldığında sevinmiştik ama kurum ve özerkliği üzerinde gözü olan aç kurtların iştahını iyice kabartmış sanırım bu durum.
Habere bakılırsa kurum yönetimindeki kişiler bilim insanı olarak aldıkları bazı sıfatları haketmiş görünmüyorlar. Böyle insanların prof gibi ünvanları alabilmesi ülkemizde bilimin durumunu gösteren acı bir gösterge daha.
Yazının son cümlesi zaten bunu özetliyor.
Tübit-Ak(p)
Yorum Gönder